1-2. osztály

Értékeink megőrzése

Megyerikum - Hany Istók legendája

Ráhangolódás

A tanóra célja a tanulók ismereteinek bővítése. Megbeszéltük a mocsár, láp, hany  fogalmát. Megnéztünk egy filmet is a lápról. A film megbeszélését követően elkészítettünk közösen egy szófelhőt. A tanulók kezdetben csak figyeltek, hogyan készül a kép, majd ők is segítettek a közös szófelhő elkészítésében. A projekt végén minden tanuló megkapta a kinyomtatott szófelhőt.

Alkotás - kedvenc rész a filmből

A tanórák célja az érdeklődés felkeltése a téma iránt, valamint értékeink védelmének erősítése. A tanulók elmondták ötleteiket, mi köze lehet a lápnak egy kisfiúhoz. Megnéztük közösen Hany Istók legendáját, amit a szereplők, helyszínek megbeszélése követett. A tanulók kérdeztek is a kisfiú további életéről, kiválasztották a kedvenc részüket. Az 1. osztályosok elkészítették a kedvenc rajzukat.

A rajzkészítés után következett a gyurmázás, ahol megalkották a tanulók a mocsarat, illetve Hany IStók alakját. A gyurmafigurák és az elkészített rajzokból a Hany Istók Stúdióban elkészítettük az animációkat a StopMotionStudio alkalmazás segítségével. Ebben a munkában 4. osztályos tanulók  is segítettek nagy türelemmel. A kis elsősök annyira figyeltek, hogy a foglalkozás végén már önállóan is tudtak animációt készíteni. Akik nem készítettek animációt puzzle-t raktak ki, ahol választhattak a könnyebb és a nehezebb kirakós között. A kirakott képet ki is színezték.

A 2. osztályosok a Scratch Jr alkalmazásban készítették el kedvenc részüket. Voltak, akik képet készítettek, míg mások a szereplőket animálták is.

Vetélkedő, visszajelzés

Megbeszéltük a tanulókkal, miért fontos az olyan történetek megőrzése, mint pl. Hany Istók története. Kitértünk arra is, hogy hol jelenik meg ez a történet. (irodalom Jókai Mór: Névtelen vár, Hany Istók tanösvény)

Beszélgettünk a tanösvényről, amiről megtek9ntettünk közösen egy rövid filmet is. Kitértünk arra, hogy ez a tanösvény nem messze a lakóhelyünktől található.

Az elsős  tanulók szóban adtak visszajelzést: elmondták, nagyon jól érezték magukat. A legjobban a történet, a gyurmázás és az animáció tetszett nekik.

A 2. osztályos tanulók egy rövid vetélkedőn vettek részt a Plickers alkalmazás segítségével, ahol számot adhattak arról, mit tanultak a foglalkozásokon. A tanulók itt is nagyon jól érezték magukat. Nekik az animációkészítés a "kártyabeolvasás " tetszett a legjobban.

Megosztás

A hét eseményeit a szülőkkel is megosztottuk a zárt szülői csoportokban, ahol láthatták gyermeiket munka közben és az elkészült alkotásokat is. Tetszésüket jelezhették szívecskével.

A tanulók további munkái a QR kód beolvasásával érhetők el.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el