3-4. osztály

Újrahasznosítás

Ráhangolódás alkotással

A foglalkozás elején felmértük a tanulók előzetes ismereteit egy Mentimeter segítségével. A tanulók többsége hallott már a mesterséges intelligenciáról, ezért megkérdeztük a tanulókat, szerintük mire használható.

Megfogalmaztuk mi is a mesterséges intelligencia, majd a Mentimeter-be beírt szavakat beszéltük meg. A gyerekek ezt követően szófelhőt készítettek a mesterséges intelligencia felhasználási lehetőségeiről. Ehhez az interneten is kereshettek. Fontos volt, hogy a szófelhő kapcsolódjon valamelyik beírt szóhoz.

Újrahasznosított anyagok

Mivel robotpályát építünk majd újrahasznosított anyagokból, ezért egy külön foglalkozáson kitértünk erre a témára. Először egy tesztet töltöttek ki a tanulók és a tanítók, majd kollaboratív munkával elkészült egy gondolattérkép, hogy milyen anyagokat lehet újrahasznosítani és ezeket az anyagokat mire lehetne felhasználni egy robotpályánál.

A közösen készített kép a QR kód beolvasásával nyitható meg.

Plakát, képregény

A 3. osztályosok a hallott ismeretek felhasználásával plakátot készítettek a Paint 3D alkalmazásban, míg a 4. osztályosok 3 vagy 4 képkockából álló képregényt alkottak.

Robotpálya készítése

A tavaszi szünetre a tanulók előzetes feladatot kaptak: gyűjtsenek össze otthon újrahasznosítható anyagokat, amikből majd elkészítjük a robotpályát.

Osztálytanítójuk, Enikő néni segítségével elkészítették a történetet, ami egy okosházról szól, ahol a mesterséges intelligencia életünk könnyítésére szolgál. 

A történetet többször elolvasták e gyerekek, majd ezután kezdődött a robotpálya elkészítése. Mindenki nagy lelkesedéssel, sok ötleteléssel kezdett a feladathoz. Párban, illetve csoportokban készültek a berendezési tárgyak, fák. Festettek, színeztek vágtak, ragasztottak nagyon jó hangulatban. A több órás munka alatt újabb és újabb alkotások születtek, amik fontosak voltak az okosházhoz.

Az alkotás folyamat és az elkészült pálya képei itt tekinthetők meg:

https://tinyurl.com/ynsnfpr8 

Programozás

A pályaépítés után következett a programozás. Csoportmunkában a tanulók Edison robotot programozták. Nagyon sokat teszteltek, a legtöbbet a program robotra töltésével dolgoztak. Az egyik tanuló javaslatára megpróbáltuk Edison robotot fénykövetéssel irányítani, ami több tanuló közreműködésével, kollaboratív munkával sikerült is.

Visszajelzés

A projekt végén a tanulóktól visszajelzést kértünk a projektről és a saját munkájukról egy Google Űrlap segítségével.

A tanulók kedvenc tevékenysége a robotpálya építése, a szófelhő és képregény készítése volt.

Megosztás

A szülőkkel zárt csoportban megosztottuk az alkotás képeit, illetve az elkészült munkákat. A Padlet felületen mindenki jelezhette tetszését szívecskével, vagy írhatott pozitív visszajelzést is.

A tanulók Padlet felülete a QR kód beolvasásával érhető el.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el