7-8. osztály
Fenntartható horgászat, védett halak
Előzetes ismeret
A tanulók egy Google Forms-on keresztül mutatták meg, milyen gondolataik, elképzeléseik vannak a fenntartható horgászat témakörében.
Keresés, kutatás
A kutatómunka során a következő felvetésekre keresték a tanulók a válaszokat.
mit jelent számunkra a fenntartható horgászat
miért fontos az élőhelyek védelme a halak számára
milyen szempontokat kell figyelembe venni a fenntartható horgászatnál
A kérdésekre a válaszok megkeresése után a nehezebb feladat a lényeg kiemelése volt. A fontosnak tartott információkból grafikus alkotást készítettek a tanulók, amihez segítséget a https://drawtify.com/ oldalon találtak. Az alkalmazás használata először nehéznek tűnt a tanulóknak, de később már egymásnak is segítettek. Maguk választhattak a feladatok közül. Az ellenőrzőlistát a Padlet felületén olvashatták a gyerekek.
Kutatás és alkotás
A fenntartható horgászattal kapcsolatban mindenképpen kell beszélni a védett halakról is. A tanulók megkeresték, mely halak védettek, majd szófelhőt készettek a talált halakból.
Előadás
Mivel az egyik tanuló kiváló, sikeres horgász, ezért tartott egy kis bemutatót a tanulóknak gumihalakból, horgokból, villantókból, amiket az osztálytársai közelről is megnézhettek. Öröm volt hallgatni a fiú gondolatait, lelkesedését.
3D tervezés, nyomtatás
Az órák célja, hogy a tanulók megismerkedjenek a 3D-s tervezéssel. A fenntartható horgászathoz tartozik, hogy műcsalikat használnak a halak fogásához a horgászok. A fiú előadásában elhangzott az is, hogy már a boltokban kaphatók 3D-vel nyomtatott műcsalik, amivel szintén hozzájárulunk a fenntarthatósághoz. A foglalkozásokon a tanulók terveztek műcsalikat, amiben az osztálytársuk mentorként segítette őket, sőt még javaslatot is adott, mit javítsanak ki. A legjobban sikerült műcsalikat ki is nyomtattuk.
Mivel a nyomtatás hosszabb ideig tartott, ezért átnyúlt a következő tanórára, amire a 3. osztályosok érkeztek. Ők nagy érdeklődéssel nézték a nyomtatást, sőt, voltak olyanok, akik óra közben is odamentek, megnézték, hol tart. Többen kérdeztek is.
Horgászat jövője
Fontos, hogy tanulóink milyen jövőképpel rendelkeznek, ezért megkérdeztük őket a horgászat jövőjével kapcsolatban is egy Google Űrlap segítségével.
Visszajelzés, értékelés
A tanulók szintén egy Google Űrlapot töltöttek ki, ahol mind a projektet, mind saját munkájukat értékelték.
A kvízkészítés választható feladat volt a tanulóknak, amiben a kérdések megfogalmazása volt a legnehezebb számukra.
A 7-8. osztályos tanulók Padlet felülete a QR kód beolvasásával érhető el.